Tuesday, October 16, 2012

Hujan...

Assalam...

Huhuh... Hari nie agak sedih bagi aku.. Sebabnya... Aku terpaksa meredah hujan untuk balik ke rumah... Hurm, begini kisahnya.. Time tue aku on the way balik ke kolej kediaman then, hujan turun dengan lebatnya.. Dalam hati aku, berharap sangat bile aku smpai kat kolej kediaman, hujan dah serik. Tapi, malangnya hujan makin lebat dan pakcik bas macam sengaja berhenti jauh dari bus stop..

Aku dengan geramnya turun dari bas dan berlari sejauh 500 meter ke kedai makan yang berhampiran... Huhu.. Kenapalah pakcik nie nak buat lawak time hujan??? Haish.. Tp, x leh nak salahkan pakcik bas 100% sebab cuaca kat perlis nie memang mcm nie.. Sekejap hujan lepas tue dalam 2-3 hari panas then hujan balik... So, spatutnya aku haruslah bersiap-sedia menghadapi cuaca mcm nie dengan payung.. Nie kes malas bawak payung la nie.. hehheeh

Jadi, kesan daripada perangai aku yg malas bawak payung, aku terpaksa meredah hujan sejauh hampir 1 kilometer dan jaket aku menjadi baju hujan... Hhuhu.. Time meredah hujan tue mulelah terbayang ada hero tolong bagi payung ke, tolong payungkan ke.. hehehe.. mcm dalam drama kt tv tue... Hahaha.. Tp, malangnya dunia realiti bukanlah seindah seperti yg ditunjukkn dlm tv...

So, itulah kisah aku hari nie... huhuhu.... OKlah, tue saja yang aku nak citer... Segala silap mintak di maafkan.. terima kasih coz sudi baca cerita mengarut nie.. hehehe


No comments:

Post a Comment