Monday, July 16, 2012

CerKon 1...


“Keluar!” kedengaran suara seorang lelaki menjerit.
“Tapi, saya tak buat apa-apa pun,” kedengaran pula suara seorang wanita merayu.
“Ah, aku tak peduli. Kau keluar sekarang!” lelaki itu terus menghalau tanpa ada belas.
“Bang, dengarlah dulu penjelasan saya,” rayu wanita itu lagi.
“Ah, aku tak nak dengar penjelasan kau. Kata-kata kau tu semuanya dusta! Keluar sekarang!”
“WOI!! Ape jerit-jerit kat luar tu? Mak suruh korang kemas rumah, ada orang nak datang tapi korang dok berdrama pulak kat luar tue. Nak kena ni!” bebel  mak sambil keluar dari dapur dengan rotan di tangannya. Aku dan abang terkaku sebentar melihat mak ingin merotan kami.
“Alamak, mak dah marah. Tunggu apa lagi? Lari!” jerit abang dan kami pun terus melarikan diri dari mak.
“Kau nak pergi mana? Susah betullah bila terpengaruh dengan drama tv ni. Sini! Aku nak ajar korang satu-satu,” bebel mak sambil mengejar kami.
Tapi, last-last kena rotan jugak. Huhuhu…

No comments:

Post a Comment