Wednesday, July 11, 2012

Drama Melayu Sekarang...

Assalam sumer... Dah lame x post kt blog.. Penyakit M dah mule melanda diri.. hehehe.. Ok, berdasarkan tajuk diatas, aku nak share pendapat aku tentang drama-drama melayu sekarang...Setelah 2 bulan tak tengok tv, aku hanya mampu beristigfar dan menggeleng kepala bile melihat drama melayu... ish3.. dah x macam drama melayu.. aku rase macam tengok drama omputih plak.. ok, nie antara apa yg aku rase pasal drama melayu sekarang..


  1. Watak bukan main baik, tapi berpakaian seksi dan mendedah aurat.... 
  2. Bile stress jer, watak pegi minum arak, mabuk dan balik dengan perempuan asing sambil berpelukan.. 
  3. Watak utama lepak kat kelab atau pub dengan selamba rock jer.. macam da biase jer lepak kat situ.
  4. watak lelaki dan perempuan duduk berdua-duaan dalam rumah, tanpa ada muhrim...
  5. Kalau untuk cerita lawak pulak, watak perempuan tergedik-gedik dan over reaction... aku pon x tau la.. lawakkah macam tue?
  6. Memaparkan gaya hidup ala-ala mat saleh.... minum arak, dadah, bunuh-membunuh dan etc...
hurm, stakat nie, tue jer la yang aku mampu listkan... klu ader lagi, maybe aku tambah (kot??).. well, aku rase lah, bagi para pelakon melayu Islam, rasenyer ader batas jugak la walaupun anda berlakon... aurat tetap aurat.. dalam Islam, hukum2 nie bukan boleh wat main-main..... so, aku harap, untuk masa akan datang, elakkanlah berlakon macam tue.. sakit mata aku tengok... sekian.. kalau terkasar bahasa, minta maaf... 
p/s: gambar nie sekadar hiasan jer...

No comments:

Post a Comment