Wednesday, July 25, 2012

Kisah Bulan Ramadhan 2...

Assalam..


Masa Ramadhan tahun lepas, aku ader post kisah Ramadhan. Tentang perangai2 umat Islam Melayu mase org berbuka puase di sebuah klinik... Hurm.. Entah la, aku pon x tau.. Tahun nie ade jugak segelintir (atau patut ke aku cakap kebanyakan???) orang Melayu yang beragama Islam bersikap biadap (aku rase ayat nie memang sesuai tuk korang) sebab tak menghormati org lain berbuka puase...


Ok, dari cerita kawan akulah, alu tertanya-tanya... Ader orang datang melawat pesakit time maghrib. OK, then aku terpikir diorang tue tak berbuka ke? takkan la diorg berbuka dalam kereta ngan air kotak jer kot? Agak2 la.. Pesakit tue bukannye sakit teruk pon sampai diorg rushing nak p melawat.. Kot ye pun, x leh ke g melawat lepas maghrib? dalam kul 8 ke? 


Lepas tue, mcm yg aku citer dlm post aku yg dulu, ader lak yg panggil para nurse yg tgh berbuka semata-mata benda yg remeh temeh.. Haish... aku pon da jadi keliru dengan perangai orang Melayu Islam nie.... Sepatutnye, sebagai umat Islam anda2 semua kenalah faham.. Time maghrib adalah masa untuk berbuka puasa.. So, bagilah masa untuk para nurse berbuka dan solat. Diorang pon manusia gak.. Umat Islam gak.. 


Entah la.. Aku harap kepada sesiapa yg membaca post nie, tolonglah.. Tegur sikap kawan2, saudara-mara dan sbgnya... Hurm, aku x nklah membebel panjang2.. Nanti korang bosan lak kan? So, aku harap sangat agar korang semua ubah sikap korang... Sekiranya terkasar bahasa, aku mintak maaf banyak2.. Aku harap korang akan sedar bila baca post nie.... Sekian....

No comments:

Post a Comment