Friday, July 8, 2011

Gaya Pemakaian Tudung Zaman Skarang.......

Mesti semua sudah maklum pasal style tudung yg bermcm jenis dan gaya kn? Sampai aku naik rimas tengok style tudung yg pelik dan ade setengah tue berbelit-belit sekeliling leher... Satu jer yang aku fikir.. X rimas ke diorang pakai tudung berbelit-belit nie? Kalau setakat gaya tudung biasa tu, kira ok la.. tp, yg pelik2 nie aku x tahan... So, aku akan sertakan beberapa contoh gaya tudung terkini.. Mengikut arus zaman dan fesyen... (lol)

1. Gaya Afrika....



Haish..... Aku x paham la... Pe yang lawa sgt style nie?? Rimas aku tengok.. Nk same ngn gaya wanita afrika.. X caye, try bandingkan gmbr nie...

Same, kan? Kalau x.. Erm.. xtau la nak kata pe...

2. Gaya Tudung Ariani....



Hurm... nie aku nk komen skit jer.. (kot).. First skali, tudung nie pendek!!! Menampakkan bahagian dada + bju lak ketat... (Ish3)..

3. Gaya Tudung Siti


Ok, aku tengok ramai gak la remaja yang pakai tudung camnie.. Katanye, simple jer... Just sarung mcm tue saja. X payah susah-susah nak guna kerongsang... Hurm... Tp, korang pakai nie utk fesyen atau menutup aurat? Aku x kisah org yang pakai anak tudung.... Tp, yg x pakai tue la aku kisah... Hurm...

4. Gaya Tudung Bienda


Bienda..... Nie style apa nie?? Dengan penyepit sanggul kat atas tue... Simpan sebagai senjata utk mempertahankan diri ka??? Adusss... Satu lagi yang aku perasan, ramai artis memakai tudung serta subang.. Apa nie? Bukan ke pakai tudung sepatutnya menutup seluruh bahagian kepala dan leher? Tapi ada juga yang pakai sekadar menutup kepala dan tinggalkan sedikit bahagian telinga agar dapat memakai anting-anting.... Aduss... Memang sekarang nie sudah jadi trend ke?

Oklah... Aku rasa setakat nie je kot aku nak komen pasal tudung nie. Sebenarnya banyak lg jenis tudung yg aku sendiri pun x berapa berkenan nak pakai. cuma aku tak tau nama jenis2 tudung tue. Anyway, aku bukannya anti ngn diorang tue. Aku nie leh kira peminat no. 1 dato' siti la... So, aku harap korang dapat baca blog nie dengan hati yang terbuka dan sekiranya korang x setuju dengan pendapat aku nie, sila la komen... Lastly, aku harap artis2 Malaysia yang bertudung dapat memakai tudung  yang mematuhi syarak.... Amin...

No comments:

Post a Comment