Wednesday, July 27, 2011

Kekejaman Terhadap Binatang

Salam dan hai... ^^

Hari nie aku nk cakap pasal banyak kes yang berlaku skang nie.. Ntah la... Aku pon x tau pe nk jd ngn manusia zaman skang.. Mcm yang tertera kat tajuk tue, aku nk luahkan perasaan...

Ngape ramai orang yang sanggup menganiaya binatang2 yang comel nie? Diorang ader wat salah ke kat korang?  Binatang2 tue ade rampas pakwe korang ke? Kikis duit korang? Rasenye x kot. Tapi kenapa ekk korang tergamak seksa binatang nie? Ke, korang da x der keje lain nak wat atau tue hobi korang? Hobi menyeksa binatang?

Baru2 nie, aku ade bace kt yahoo cerita pasal orang bakar anak anjing hidup2 kat khalayak ramai.. Masyaallah. Apa nak jadi la dengan dunia nie? Aku pelik la... Pe motif diorang bakar anak anjing tue? Nk makan sebab x de duit nk beli makanan? Aish... Ngeri aku.... Even kitorang orang Islam nie pon yang diharamkan sentuh anjing x boleh seksa binatang tue.....

Pastue ader lak cerita len, ader orang seksa anak kucing dengan merendamkan anak kucing tue dalam lumpur..... adusss.... Kesiannya... Then, dalam berita kat tv3, ade kes sorang mamat seksa 2-3 ekor kucing.. Die pijak, pukul ngn mende nth (aku x nmpk... mcm kayu  besbol) dan sepak camtue jer... Sedih aku tengok.. Anak kucing tue da lemah tak bermaya, die leh sepak lagi... Ciss... Then, die dikenakan tindakan undang2... Well, aku rase bagus gak. Biar padan muke die... Aku rase memang patut la diwujudkan undang2 berkaitan dengan kes seksaan binatang nie.. Biar diorang takut skit.... Kalau diorang terlepas dari undang2 dunia, nanti di akhirat kelak akan ada balasan utk diorg..

Hurm... Tue jelah yang aku nak luahkan... Yupp, aku memang sedih dengan sikap manusia sekarang.... Dan aku nak minta maaf sekiranya aku terkasar bahasa dalam post kali nie.... Oleh itu, sayangilah haiwan... Peace no war...





No comments:

Post a Comment