Thursday, May 9, 2013

Cerpen 2... Part 3


5 tahun kemudian...
            “Hey! Its Jeremy!” jerit salah seorang perempuan sebaik sahaja melihat Jeremy sedang menikmati hidangan tengaharinya di salah sebuah restoran. Dalam sekelip mata saja, keadaan di luar restoran itu penuh dengan peminat. Peminat Jeremy.
Dalam tempoh 5 tahun, Jeremy Berjaya mencapai kejayaan apabila menjadi artis yang terkenal di tanah airnya. Dalam masa yang singkat itu, dia dihujani dengan banyak tawaran untuk berlakon baik dalam drama mahupun filem. Walaupun begitu, dia masih tidak melupakan seorang perempuan yang dibantunya pada satu malam semasa dia melancong ke Paris. Sudah puas dia berusaha mencari perempuan tersebut namun usahanya gagal.
Hey, Jeremy. Hurry up. We must get out of this restaurant as soon as possible before more fans come here,” kata pengurus Jeremy.Kata-kata pengurusnya menyebabkan Jeremy tersedar dari mimpi. Dia lantas bangun dan berjalan mengikut pengurusnya.
Manakala Yu Na pula menjadi penyanyi solo yang tersohor di rantau Asia. Peminat-peminatnya terdiri daripada pelbagai bangsa baik dari Korea, Jepun, Taiwan malahan Singapura juga.
Hello darling, where are you? Let’s meet. I miss you so much,” kata Yu Na sebaik saja panggilannya berjawab.
I’m shooting a scene now. Sorry, I don’t have time to meet with you. I quite busy now. Sorry,” kata Jeremy. Ikutkan hati, dia tidak mahu menjawab panggilan bekas kekasihnya itu.
Oh, really. It’s ok. I’ll go to your place. Wait for me ok,” kata Yu Na yang tidak pernah akan erti putus asa. Dalam tempoh 5 tahun, pelbagai cara dia telah lakukan agar Jeremy dapat menerimanya semula. Namun, usahanya itu sia-sia. Jeremy yang dia kenal telah berubah menjadi orang asing.
No, you don’t..” belum sempat Jeremy menghabiskan ayatnya, Yu Na telah memutuskan talian.

2 comments: