Saturday, August 10, 2013

Korea Day at Mid Valley, Kuala Lumpur

Assalam~

Berdasarkan tajuk di atas, aku dengan adik aku pergi ke Korea Day yang dianjurkan oleh Korean Society in Malaysia. Tapi, banyak jugak dugaan yang kitorang terpaksa tempuhi mase otw nak pergi ke Mid nie. Ya Allah, dalam KTM, orang ramai sangat.. Rase macam dok dalam tin sardin.. Dalam pukul 12, kitorang sampai kat Mid. So, ape lagi? Kaki nie laju jer melangkah p tingkat 3. Hohoho...


Hah, tue dia...  Pastue, masuk jer dalam tue, ader banyak booth makanan... Antaranya ader ddeokbukki, korean pancake, set nasi korea (aku tak tau name die per), keropok2 dari korea dan macam2 lagi..


kat booth nie die ader jual buah melon n kalau tak silap Fuji Apple... Selain tue, booth nie ader gak jual paste2 from korea...


kat booth nie plak jual keropok2 dari korea.. Ader keropok yang dibuat dari seaweed..


Hah, nie makanan korea yang femes tue... ddeokbukki.. Aku nak try, tapi takut tak halal... hurmm...



ok, gerai nie ader jual set nasi korea.... 1 set rm 15....


Hah, nie plak wat korean tradisional pancake... da tertulis da halal... dibuat ngan sayur... So, korang leh la try... ^^


Yang nie... Aku x sure die wat ape... Rasenye macam pancake jugak.. ntah la..

Lepas surveyu makanan, kitorang p tengok barang2 kraftangan yang dipamerkan.. Hurm, tak der lah banyak sangat... Tapi, oklah... At least kiter bleh kenal dengan barang kraftangan diorang.. Oh ya, ade jugak booth yang jual alat pertukangan..




Antara patung2 yang comel yang dipamerkan.... Cute kan? Sorry, gambar kurang jelas...


Kat sini ader dipamerkan kipas buatan tangan dan kalau tak silap, kiter boleh melukis kat kipas nie...


Hah, nie diorang tengah buat rice cake... Ingatkan senang jer nak buat rice cake.. Tapi, dari demonstrasi yang ditunjukkan, fuhh... agak susah jugak la.. 

Lepas tengok pameran, aku dengan adik aku pergi cuba baju tradisional korea, Hanbok.. Hehehe....







Hahah.. Itu sajalah aku nak citer.. Oh ya, kat sini pon ader jual paste untuk buat kimchi.. So, kepada sesapa yang berminat ingin membuat atau mencuba sample kimchi, boleh la datang kat sini... Then, ader jugak fashion show berdasarkan korea... hohoho

No comments:

Post a Comment