Thursday, August 8, 2013

Raya 2013

Assalam~

Selamat Hari Raya Aidilfitri aku ucapkan kepada seluruh umat Islam di dunia.. Ok, tahun nie aku tak beraya kat kampung sebab mak ayah aku kerja... Huhuhu.. Agak sedih jugak sebab takder saudara kat sini. Tapi, raya tahun nie lain skit sebab kitorang pergi ke Istana Negara.. Kirenya, pagi tue pergi beraya kat sanelah. Walaupon dah brape tahun kitorang tinggal kat sini, tapi tak pernah pergi mana-mana rumah terbuka yang dianjurkan oleh PM ataupun YDPA....

Jadi, dipendekkan cerita, mase kitorang sampai kat depan pintu pagar istana, dah nampak banyak kereta parking kat kiri kanan bahu jalan dan kitorang ternampak orang ramai beratur nak masuk dalam istana tue..


Hah, nampak tak? Lepas tue, kitorang parking kereta jauh dari pintu pagar istana nie. Then, mak ayah pun tanyelah nak pergi ke tak? Sebab kena jalan jauh. Last2, kitorang pon pergi jelah. Huh, terpaksa bersabar jelah sebab kena beratur panjang dibawah panas terik.... huhuhuhu... Tunggu dalam hampir sejam lebih, barulah sampai giliran kitorang. Rupa2nya ade bas rapid K.L yang disewa untuk mengangkut para tetamu yang hadir. Oklah, kirenya tak payah nak kena jalan naik bukit nak pergi open house kat istana nie. hihihi




Ok, sampai jer kat dalam istana tue, wow... memang ramai orang... hampir semua meja makan penuh.. Nak amik makanan pon kena beratur panjang... Dan ade jugak persembahan tapi aku tak pasti saper yang buat persembahan. Yang aku tau, ader RTM. Tue jer.. Mak aku kater die nampak Shila Amzah.. Tapi tak taulah betul ke x... 




Hurm, disebabkan orang ramai sangat, kitorang sempat makan mee goreng jer. Ingat nak try lagi makanan yang lain. Tapi disebabkan kekangan masa sebab mak aku kena kerja, so kitorang terus balik... 

 

ayah dok makan mee goreng.. p/s, makcik baju ungu tue bukan mak aku yer.. hihihi



Menikmati mee goreng... hohoho


Hurm, yang ramai orang beratur nie, diorang nak p bersalam dengan YDPA.. Aku ingat nak pergi jugak.. Tapi, itulah.. disebabkan kekangan masa, so aku tak dapat pergi bersalam dengan YDPA.. Kalau tak, boleh dapat biskut raya dengan duit raya... hihihi...




Ok, time nie kitorang dah nak balik... So, aper lagi? Pakat posing la depan sign Istana Negara tue... Oh, klu korang perasan, huruf T tue agak pelik skit kan? Hohoho..

Ok, itu jelah yang aku nak share hari nie... Huhuhu... agak penat jugak la.... 

No comments:

Post a Comment